Keliautojai iš TPA LS Klaipėdos poskyrio aplankė TPA kolegas Gruzijoje

2016 8 lapkričio TPA LS Klaipėdos poskyrio pirmininkas Sigetomas Olšauskas

Atėjus šaltam rudeniui,  TPA LS  Klaipėdos poskyrio keliautojų grupė susiruošė aplankyt svetingąją Gruziją. Į savo būrį pasikvietėm ir dvi TPA Latvijos skyriaus atstoves.

Ankstyvą rytą pakilome iš Vilniaus ir su nuotykiais, porą valandų pavėlavę, nusileidom Kutaisio oro uoste, kur mūsų jau laukė  TPA  Lietuvos skyriaus asocijuotų narių Gruzijoje atstovas Iraklis Kadagidzė su žmona Lina. Vizito metu  mes aplankėm Kutaisį, įlindom į Prometėjo olą, kur stebėjomės gamtos sukurtu grožiu, aplankėm daugybę vienuolynų, cerkvių ir pilių. Pakeliui stebėjomės laisvai vaikštančiomis karvėmis ir kiaulėmis,  gruziniškais vairavimo ypatumais.  Nuvykome ir aplankėme XII amžiaus uoloje iškaltą miestą, kur ir dabar veikia vienuolynas. Lankėmės garsiame Kacheti regione, kur auginamos vynuogės, ir ten pabuvojom vietinėje  vyno gamykloje, kur laikantis autentiškų tradicijų moliniuose induose gaminamas vynas.  Stebėjome kaip iš vynuogių varoma tradicinė čiačia. Didelį įspūdį paliko Telavi miesto turgus, kuriame pirkom tradicinius gruzijos skanėstus ir lauktuves. Pakelės restorane po pietų teko stebėti, kaip kepama tradicinė gruziniška duona, gaminami ir kepami šašlykai. Kelionės metu kas vakarą vakarienė būdavo vis kitame Gruzijos regione, ragaudavom namų gamybos vyno ir patys įsitikinome, kad visas tradicinis gruzinų maistas – chačiapuri, chinkali ir visa kita, ko net pavadinimų nepamenam, buvo nerealiai gardūs. Kai grįžom į Tibilisį, susitikom su asocijuotų TPA narių Gruzijoje aktyvo nariais  Levan Gvazava, Irakli Kadagidze, Davit Datashvili, Zurab Maisuradze, Zaza Chiaia, Zviad Khorguashvili, Tamar Metonidze, kt. ir prie bendro stalo trumpai aptarėme jų dabarties problemas ir jau nueitą kelią į savarankišką TPA pasaulinę narystę. Gruzijos Policijos Asociacijos  pirminkas Levan Gvazava paminėjo, kad po steigiamojo TPA suvažiavimo,  įvykusio rugsėjo 30 d., turi virš 700 narių, norinčių tapti ir TPA nariais, ir jie pastoviai priima naujus. Pakalbėjome apie jų problemas. Po itin greitai prabėgusios savaitės sugrįžę namo su kolegom nusprendėm, kad tikrai verta sugrįžti į šią svetingą ir gražią šalį. Tai kolegos rekomenduojam aplankyti svetingąją Gruziją ir patiem įsitikinti, kad tai graži šalis ir labai svetingi jos gyventojai.