APLANKYTA RUDENINĖ PRAHA

2022 28 rugsėjo TPA LS VST poskyrio valdybos narė Ramunė Skliaustienė

Noras keliauti vėl suvienijo įvairių Tarptautinės policijos asociacijos Lietuvos skyriaus poskyrių narius. Į tradiciškai Viešojo saugumo tarnybos poskyrio organizuotą kelionę susijungė Viešojo saugumo tarnybos, Vilniaus, Trakų, Policijos departamento ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos poskyrių komandos. Šį kartą vykome aplankyti šimtabokšte vadinamą Čekijos sostinę Prahą.

Nepabūgę laukiančios 1200 km kelionės autobusu keliautojai iš Vilniaus ir Kauno rugsėjo 22 d. vidurnaktį pajudėjo į keturias dienas trukusią kelionę. Pakeliui aplankėme Lenkijos Žemutinės Silezijos sostinę Vroclavą, Odros upės salose įsikūrusį vieną gražiausių Lenkijos miestų. Grožėjomės šio miesto jaukiu senamiesčiu, aplankėme buvusį senąjį atskirą miestą Tumski saloje, žiūrėjome užvertę galvas į bažnyčių ir pilių bokštus, o dar dažniau teko žiūrėti po kojomis, kad nepraeitumėme pro populiariuosius Vroclavo gyventojus – Nykštukus, kurių nedidelių skulptūrėlių išsibarsčiusių šiame mieste yra keli šimtai.

Džiaugtis Praha turėjome galimybę net dvi dienas, kupinas susižavėjimo šiuo įspūdingu istoriniu miestu, tarp kitų tūkstančių turistų vaikščiodami šio miesto gatvelėmis, tiltais. Lankėme Prahos širdimi vadinamą Prahos Hradą, kuriame įsikūrusi daugiau kaip 600 metų statyta Šv. Vito katedra, mėgavomės įspūdingais ryto rūko užklotais Prahos raudonų stogų vaizdais, grožėjomės Prezidento rezidencija, stebėjome rūmų sargybos pasikeitimo ceremoniją. Aplankėme žymiąją Prahos Rotušės aikštę ir stebėjome taip turistų mėgstamo Astronominio laikrodžio pasikartojantį mini spektaklį: judančias apaštalų ir kitų veikėjų figūras.

Antrą Prahos lankymo dieną pamatėme, kaip dera Prahoje istorija su šiuolaikinio meno objektais: susižavėję stebėjome šiuolaikinio meno objektą – besisukančią ir keičiančią savo formą veidrodinę ,,Kafkos galvą“. Aplankėme, taip vadinamą, Žydų rajoną Prahoje, kuriame filmuotas ne vienas filmas. Netikėtai tapome Prahoje filmuojamo filmo apie Holokaustą II-ojo pasaulinio karo metu liudininkais.

Nužingsniavę tūkstančius žingsnių per Prahos grindinius patyrėme didžiulę atgaivą plaukdami per Vltavos upę gražiu laivu: su įspūdingais Prahos vaizdas abiejuose Vltavos krantuose, su romantine akordeono muzika ir skaniais pietumis.

Smagiai ,,pasimatavome“ siauriausią, vos 70 cm pločio gatvelę, aplankėme bažnytėlę su stebuklingu Prahos ,,kūdikiu“ – vos 45 cm dydžio kūdikėlio statulėle, kuriai nuo senų laikų ateina pasimelsti tūkstančiai gyventojų, turistų, o ištaigingus drabužėlius jai atveža net oficialių užsienio delegacijų atstovai. Su savo mintimis ir svajonėmis prie šio stebuklo prisilietėme ir mes.

Greitai pralėkė pilna įspūdžių, naujų atradimų, gražių vaizdų, naujų skonių ir negirdėtų garsų kelionė. Kaip ir visuomet tokiose kelionėse, ją pradėjome santūriai, ne visi pažįstami, o ją užbaigėme smagiu klegesiu, draugiškais pokalbiais, žaidimais, naujų kelionių maršrutų paieškomis, ir pažadais vėl susitikti ir vėl keliauti, nes kelionės suartina