Biržų poskyrio kelionė į Krokuvą

2019 birželio 26 TPA LS Biržų poskyrio pirmininkė Zita Žalinkevičienė

2019 m. birželio 22-24 dienomis Tarptautinės policijos asociacijos Lietuvos skyriaus Biržų poskyrio nariai su savo draugais ir šeimomis keliavo po kaimyninę Lenkiją. Kelionės tikslas – neapsipirkti, o aplankyti Pietų Lenkijos lankomiausius objektus: Veličkos druskų kasyklas, Krokuvą ir Čenstachovo vienuolyną.

Anksti ryte išvykome į ekskursiją, laukė ilgas kelias per Lietuvą ir kaimyninę Lenkiją į Veličką. Veličkos druskų kasyklose gidės vedami, leidomės siaurais mediniais laipteliais (net 378 laipteliai) į 58 metrų gylį po žeme. Ilgais požemio koridoriais, pagal tam tikrą sistemą vienoms durims užsidarius, atsidarydavo kitos, keliavome iš vienos kameros į kitą. Taip labirintais leidomės po žeme į 135 metrų gylį. Apžiūrėjome muziejų, atspindintį sunkų kalnakasių darbą, medinius druskos gavybos įrenginius, druskos ežerus. Dauguma druskos skulptūrų padarytos pačių šachtininkų rankomis. Didelį įspūdį paliko druskoje iškalta barokinė Šv. Kingo koplyčia su altoriaus statulomis ir įspūdingais sietinais.

Pasibaigus ekskursijai po žeme, greitaeigis liftas po 9 žmones kaipmat iškėlė į paviršių. Apsirūpinę suvenyrais iš druskos, vykome į viešbutį nakvynės.

Kita kelionės diena buvo skirta karalių miestui Krokuvai. Papusryčiavę, vykome į Krokuvą, kur mūsų laukė turininga diena ir pažintis su senąja Lenkijos sostine. Senamiestyje apžiūrėjome Jogailos universiteto kiemelį su įspūdingu laikrodžiu, Šv. Marijos baziliką, senuosius Šv. Floriono miesto vartus,  Barbakaną ir kitus žymiausius miesto objektus. Aplankėme Vavelio katedrą, kurioje palaidoti Lietuvos-Lenkijos valdovai. Įkopę į katedros bokštą, apžiūrėjome patį didžiausią Lenkijos varpą. Laisvu laiku pasivaikščiojome po miesto širdimi vadinamą Sukienicą (turgaus aikštę), papietavome lauko kavinėse ir vakare grįžome į viešbutį.

Trečią, paskutiniąją, dieną išvykome iš Nepolomicės, kur buvome įsikūrę, ir judėjome link paskutinio savo kelionės objekto – Čenstakavos, dar vadinamo piligrimų miestu. Aplankėme žymųjį Jasna Gora vienuolyną, pamatėme garsųjį Juodosios Madonos paveikslą, kuris išpuoštas deimantais bei kitais brangakmeniais. Gidė pasakojo, kad lenkai atvyksta čia visais ypatingais gyvenimo momentais, kai reikia priimti svarbius sprendimus. Jie patiki savo problemas Marijai. Gidės lydimi aplankėme vienuolyno muziejus. Laisvu laiku pasivaikščiojome vienuolyno teritorijoje, ištvermingesni lipo į vienuolyno bokštą. Laisvam laikui pasibaigus, sugrįžome į autobusą. Laukė ilga kelionė į Lietuvą. Bet ji neprailgo. Ar gali prailgti kelionė, kai keliauji su draugais ir puikia nuotaika.