Nacionalinės žvejybos ypatumai

2008 26 lapkričio

(TPA LS Utenos poskyrio pirmininkas Rimas Leleckas)

Nieko nuostabaus, kad ežeringame Utenos krašte yra daug aistringų žvejų. Yra tokių ir tarp Utenos policijos asociacijos narių. Tad pasitarę tarpusavyje nutarėme, kad reikėtų išbandyti laimę Baltijos jūroje menkių žvejyboje. Su kolegų iš TPA LS Klaipėdos poskyrio pagalba dar rugsėjo mėnesį užsisakėme du laivus „Gunda“ ir „Gundinga“...

Ir štai ilgai lauktoji lapkričio 22 d.
2 valandą nakties dviem autobusiukais startuojame iš Utenos, viso 22 TPA nariai ir rėmėjai. Nors oras ir kelio sąlygos nelepino, bet sutartu laiku mes jau esame atvykę į Klaipėdą, kur prie Žvejo paminklo mus pasitinka laivų savininkas ir kapitonas p. Valius. Trumpas instruktažas, supažindinimas su žvejybos varžybų taisyklėmis, pasidaliname į dvi komandas po 11 žmonių, sulipame į laivus ir einame į jūrą.
Daugeliui iš mūsų ši žvejyba jūroje yra pirmoji, todėl iš kapitono ir kolegų, kurie tokioje žvejyboje dalyvauja jau ne pirmą kartą, semiamės patirties – kaip, kas, kur, kada, su kuo ir taip toliau. Kapitonas Valius, sužinojęs, kad dauguma į jūrą eina pirmą sykį, nutarė juos pakrikštyti užmaudamas ant galvos kapitono kepurę ir duodamas išlenkti po taurelę …. iš jūros pasemto vandens.

Tiesa, po krikšto procedūros leisdamas užsigerti ir kitokiais gėrimais ar pasivaišinti užkandžiais. Krikštas gautas, mes jūroje, echolotai rodo žuvies gausą, laikas užmesti meškeres su keisto pavadinimo ežeruose ir upėse žvejojančių ausiai blizgančio metalo jaukais „pilkeriais“, bet čia ir prasideda žvejybos jūroje ypatumai.

Nors kapitono žodžiais bangos nebuvo didelės, daugeliui iš mūsų prasidėjo jūros liga: silpnumas, galvos sukimasis, pykinimas ir kiti dalykai sekantys po šių simptomų. Kai kuriems žvejyba pasibaigė iš karto, tai yra jai dar neprasidėjus. Bet kaip juokavo kolegos tarpusavyje, ne kasdieną gali pagulinėti kajutėje ar nieko neveikdamas (tik galvodamas, kaip greičiau pasiekti krantą) pasėdėti denyje. Ir dar už tai 100 litų pakloti.

tvermingesni, kad nesusirgtu šia baisia, ačiū Neptūnui, neužkrečiama liga, vartojo įvairius vaistus įvairiais pavidalais, kurie daugumai tikrai padėjo ištverti visas negandas ir išlaikyti puikią nuotaiką per visą kai kam labai prailgusią dieną. Taip jau atsitiko, kad „Gundingos“ ekipažas tepagavo vieną ekskliuzivinę žuvelę – „jūros velnią“. „Gundos“ ekipažui sekėsi kur kas geriau – jie pagavo ir menkių, ir strimelių.

Rezultatai, ypač „Gundingos“ ekipažui nebuvo džiuginantys ir tikrai ne tokie, apie kokius svajojome, todėl teko „padraugauti“ su žvejais profesionalais – negi grįši tuščiomis namo? Bet žvejyba įvyko ir sugrįžus į krantą bei pajutus tvirtą žemę po kojomis, reikėjo nustatyti žūklės varžybų „Baltijos menkės“ taisyklėse numatytus nominantus ir juos apdovanoti.

Taigi „Gundos“ komandai teko nugalėtojų laurai ir aišku – didelis šampano butelis. Didžiausios žuvies pagal svorį (3,6 kg) nominacija, diplomas ir prizas atiteko TPA nariui Aurimui Sadauskui. Daugiausiai žuvų pagal kiekį (8 vnt.) nominacija, diplomas ir prizas atiteko TPA nariui Gintui Maliaukai.

Mažiausios žuvies pagal ilgį (30 cm) nominacija, diplomas ir prizas atiteko rėmėjui, įmonės „Gringrasas“ savininkui Daliui Gudeliui. Paguodos diplomas ir prizas, nepagavusiam nė vienos žuvies, o tokių buvo dauguma, burtų keliu atiteko TPA nariui Broniui Kunigėliui.

Kelionė atgal į Uteną tikrai neprailgo, nes buvo apie ką pasikalbėti: reikėjo pasidalinti įspūdžiais, aptarti naujus planus. Nors ši išvyka gal ir neatitiko išankstinių lūkesčių, bet vis tiek eilinį kartą subūrė bendraminčius kitokiam bendravimui, nekasdieniam laiko praleidimui.