Nuostabi gamta ir šiltas svetingumas Latvijoje

2022 10 birželio TPA LS Panevėžio m. poskyrio pirmininkas Gintaras Šaltis

Saulėtą ir šiltą birželio ketvirtosios dienos rytą kartu su TPA LS Panevėžio poskyrio nariais Gintaru, Irina, Agne, Živile, Anatolijumi, Vidu, Vilimu ir Jevgenijumi atsiliepėme į Latvijos kolegų jau tradicinį tapusį kvietimą ir išvykome pasveikinti bei sutikti vasaros pradžios į Ainaži miestą šiaurės Latvijoje. „Apsiginklavome“ sumuštinių dėžutėmis, gera nuotaika ir nenuvaldomu troškimu patirti naujų įspūdžių. Kelionė prasideda!

Prieš ilgai lauką pasiplaukiojimą valtelėmis nuostabiais ir įspūdingais vaizdais garsėjančia Salaca upe, kolegos latviai suorganizavimo ekskursiją į Ainaži miestelyje įsikūrusį gaisrininkų muziejų. Šis muziejus – tai kvapas gamtos, istorijos ir grožio; jis gyvuoja jau 95 metus. Ekskursijos metu klausėmės gidės pasakojimų apie gaisrininkų tarnybos įkūrimą, susipažinome su turimu aprūpinimu ir naudojama technika. Pabaigę ekskursiją ir kupini įspūdžių, susiruošėme į penkias valandas truksiančią kelionę valtimis. Plaukdami akmenuota upe ne tik grožėjomės laukine, kuri – tarytum žmogaus nepaliesta, bet ir džiaugėmės saulės spinduliais, nuostabia kompanija ir netgi šiltu upės vandeniu. Kartu su kolegomis latviais įveikėme 12 km. atstumą ir nestokojome geros nuotaikos bei nusiteikimo.

Saulei leidžiantis pasiekėme krantą ir apsistojome stovyklavietėje „Sarkanās klintis“. Nuostabios gamtos apsuptyje linksmai stovyklavome ir bendravome su kolegomis latviais – netrūko juoko, šypsenų ir geros nuotaikos. Plaukimo organizatoriai Iveta ir Edmuns Sviklans vaišino jų sukurto recepto sriuba ir plovu, kurio auka – jų pačių užaugintas avinas!

Pernakvoję pušų apsuptyje pusryčiams pasistiprinome gardaus plovo likučiais, atsisveikinome su svetingais latviais ir patraukėme link namų. Pakeliui aplankėme pajūrį – siekėme iš tolimos kelionės pasiimti viską ir pasimėgauti neįkainojamu laiku drauge.

Pasidžiaugę aktyviai praleistų poilsiu pajūryje, vakare, maloniai pavargę ir kupini geriausių įspūdžių, grįžome į Panevėžį. Kolegos latviai kiekvienais metais, pirmąjį birželio savaitgalį, šiuo įspūdžių kupinu žygiu atidaro vasaros sezoną ir kaskart maloniai kviečia prisijungti ir mus. Nekantraujame ir laukiame kitų metų pasiplaukiojimo.

Lik sveika, Latvija! Iki kitų metų!