TPA LS Alytaus poskyrio nariai rinko Vengrijos perlus

2015 27 gegužės TPA LS Alytaus poskyrio pirmininkas Dainius Blažys

Alytus_HU2Alytus_HU1

Š.m.  balandžio 29 d. – gegužės 3 d. Alytaus poskyrio nariai išvyko pasigrožėti Vengrijos perlais: Balatono ežeras  – Hevizas  – Tihanės pusiasalis – Budapeštas – Ėgeris.
Pirmąją dieną išsiilgę naujų potyrių, keliavo kaimynine Lenkija, vėliau grožėdamiesi Slovakijos kalnų vaizdais pasiekė viešbutį.
Antrąją dieną po sočių pusryčių keliautojai išvyko prie Balatono ežero. Balatono ežeras – didžiausias ežeas Vidurio Europoje, kurio vidutinis gylis yra 3 metrai, todėl jo vanduo labai greitai sušyla. Šis ežeras tampa tikru rojumi maudynių mėgėjams. Apsistoję viešbutyje, visi išvyko į garsiausią Vengrijos kurortą Hevizą. Ten maudėsi didžiausiame Europos terminiame ežere, kurio vandens temperatūra vasarą siekia 35 º C. Šio ežero vanduo turi gydomųjų savybių. Išsimaudę terminiame ežere, iškeliavo į Balatono ežero pakrantėje esantį tradicinį vyno rūsį. O čia laukė vynų degustacija, vaišės, vengrų nacionalinė muzika ir šokiai. Po nuostabaus vakaro – nakvynė.
Trečiąją dieną grožėjomės Balatono ežero pakrante. Susikrovę lagaminus, patraukėme link Vengrijos sostinės Budapešto. Pakeliui sustojome nuostabiame Tihanės pusiasalyje, suformuotame geizerių ir traukiančio akį augalijos bei gyvūnijos gausa. Susipažinus su senąja Tihany gyvenviete, išsiskiriančia senoviniais žvejų namais, užsukome į Benediktinų vienuolyną, kurį 1055 m. įkūrė karalius Andrašas I. Apsižvalgius ir prisipirkus lauktuvių, toliau tęsta kelionę į Budapeštą, kur vyko apžvalginė ekskursija po senają Vengrijos sostinę Budą: Vengrijos tūkstantmečiui skirtas Žvejų bastionas, Dievo Motinos (Matiašo) bažnyčia, kurioje buvo karūnuojami Vengrijos valdovai, Šv. Trejybės aikštė, prezidentūra, buvę karalių rūmai. Plaukėme laivu Dunojaus upe, kurio metu grožėjomės miesto peizažu. Naujojoje miesto dalyje – Pešte, radome vienus gražiausių Europoje Parlamento rūmus, antrą pagal dydį šalyje Šv.Stepono katedrą – baroko stebuklą. Pasivaikščiojus pėsčiųjų Vaci gatvele ir suvalgius vengriško guliašo, patraukėme į viešbutį.
Ketvirtąją dieną tęsėme ekskursiją po Peštą: Tūkstantmečio parkas, didžiausia Budapešto paradinė aikštė – Didvyrių aikštė, išpuošta žymiausių šalies istorinių veikėjų skulptūromis, pasakų pilį primenantys Vajdahunyad rūmai, jungiantys įvairius architektūros stilius. Laisvu laiku vieni aplankė Sečeny terminius baseinus, kiti – zoologijos sodą. Abu objektai paliko neišdildomus įspūdžius, zoologijos parko teritorija nužingsniavome maždaug 6 km. Grįždami į autobusą, sutiko kolegas, TPA pažymėjimus atpažino ir mielai sutiko nusifotografuoti. Apžiūrėję Budapeštą, išvykome į Vengrijos baroko sostinę – Ėgerį, garsų savita architektūra ir turintį gilias vyno gamybos tradicijas. Ekskursija po miestą: XII a. statyta Ėgerio pilis – buvusi vyskupų rezidencija, Dabo Ištvano aikštė su Minoritų bažnyčia, turkų palikimas – vienas gražiausių Centrinėje Europoje minaretų, antra pagal dydį Vengrijos bazilika – neatsiejamas miesto akcentas,  Mineralinio fontanas. Po ilgos dienos patraukėme į vengriškų vynų degustaciją ir nacionalinio Vengrijos patiekalo – guliašo ragavimą Mergelių slėnyje. Nakvynė viešbutyje Slovakijoje.
Paskutinę dieną kelionė neužtruko ir laiko liko aplankyti sakralinių miniatiūrų parką Čenstachovoje. Čia radome ne tik Vilniaus arkikatedrą, Aušros vartus, bet ir Popiežiaus Jono Pauliaus II 13,8 m. aukščio skulptūrą.
Visi grįžo pilni naujų minčių, sužavėti didingos Vengrijos sostinės – Budapešto, paragavę natūralių vynų ir nacionalinio guliašo. Visi keliaujantys pakeliui į Lietuvą, jau planavo kitą kelionę. Iškeltas tikslas – Rumunija.